Wednesday 14 March 2012

MAWAR HATIKU (aku bukan seharum mawar yang menghisai kamar hatimu)

Mawar...sebuah nama yang manis,semanis orangnya.Namun nama yang manis itu tak pernah menjanjikan perjalanan hidup yang juga manis.Takdir telah melontarannya kelembah duka nestapa yang tidak pernah diimpikan.Dia ditakdirkan meniti alam dewasanya dengan dikelilingi oleh mereka yang berhati kejam dan tiada perasaan.Alam remajanya yang seharusnya dibungai kenakalan dan gurauan hilang lenyap tika ditimpa musibah yang meninggalkan titik hitam.Dunia indah dan bingitnya digantikan dengan dunia negeri dan sepi yang tidak berkesudahan.Berkali-kali dia memikirkan nasib malangnya,namun di akhirnya pasrah bila mana hati dan jiwanya kembali penciptatanya

~dipetik daripada novel MAWAR HATIKU , hasil karya NAYLI ULFAH~



    Aku tak baca lagi novel ini.Tadipun kakak ipar aku bagi.Sempat baca sinopsis je.Tak tahulah best ke tak novel ini.Aku tension duduk rumah baca novel je.Tak tahu nak buat apa.Habiskan cuti dengan kerja membaca je aku ni.Nak buat cam mana.Dah cuti ni cikgu tak bagi kerja sekolah.Seronok sangat budak-budak kelas aku.Tak ada kerja sekolah melancong jelah diorang.Mujur aku ada kekasih yang memahami aku.Menemani aku sentiasa.Menceriakan hari-hari aku.

Hari ini dah masuk tiga hari aku tak keluar rumah.Pijak tanah pun tak lagi.Hai maklumlah,hujan.hehehe .Bukan itu sahaja,aku ada masalah besar.Aku tak ada cerita kat siapa-siapa pun.Sebab aku cerita bukan ada yang faham pun.Just pendam nak rasakan sakitnya.

Setiap hari aku rasa yang diri aku ini tak disayangi.Selalu diabaikan.Tengok saja aku ceria.Ketawa besar.Tapi sakit didalam hanya tuhan je tahu.Tak ad siapa pun yang faham.Aku selalu bayangkan hidup dengan gembira bersama keluarga.Tapi hakikatnya TIDAK!
Sekarang tak ada sinar kebahagian aku selain bersama dengan kawan-kawan !
                                      ~ SEKIAN~

No comments:

Post a Comment